Offcanvas
Offcanvas

Tech

Amazon: Στοχοποιεί και τιμωρεί εργαζομένους που επιλέγουν τηλεργασία

Amazon: Στοχοποιεί και τιμωρεί εργαζομένους που επιλέγουν τηλεργασία

Έκθεση της Morning Consult έδειξε ότι τρεις στους πέντε εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας προτιμούν να παραιτηθούν από το να επιστρέψουν στο γραφείο

Για τιμωρητικές τακτικές κατηγορούν την Amazon οι εργαζόμενοι της που παραμένουν σε τηλεργασία, καθώς υποστηρίζουν ότι παρακολουθούνται και απειλούνται ακόμη και με απολύσεις εάν δεν ακολουθήσουν τις οδηγίες της εταιρείες..

Σε email που στάλθηκε στους υπαλλήλους αυτή την εβδομάδα, μέσω της ανώνυμης πλατφόρμας εταιρικών μηνυμάτων Blind, η εταιρεία τους κατηγορεί ότι «δεν ανταποκρίνονταν αυτήν τη στιγμή στις προσδοκίες της» και τους ζητά να επιστρέψουν στα γραφεία τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα» σύμφωνα με email που κοινοποιήθηκαν στους Financial Times.

Αν και το email προοριζόταν να σταλεί σε εργαζόμενους που έρχονται στο γραφείο λιγότερες από τρεις ημέρες την εβδομάδα για πέντε ή περισσότερες από τις τελευταίες οκτώ εβδομάδες, το έλβαν σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι.

Γιατί οι τεχνολογικοί κολοσσοί αρνούνται την τηλεργασία

Η Amazon είναι ο τελευταίος εργοδότης που λαμβάνει μέτρα για να ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στο γραφείο.

Τον Μάρτιο, η Apple άρχισε να απειλεί τους εργαζομένους της που δεν ήθελαν να επιστρέψουν στο γραφείο με μεταβολή της εργασιακής τους κατάστασης σε εργαζόμενους μερικής απασχόλησης.

Παρόμοια η εικόνα και στην Twitter, απ όταν ο Έλον Μασκ την εξαγόρασε καθώς απαίτησε από τους εργαζομένους να επιστρέψουν στο γραφείο ή να μην επιστρέψουν ποτέ.

Η πανδημία του κορονοιού δημιούργησε τις συνθήκες για την εξάπλωση της τηλεργασίας σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων και τους εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας.

Από τον Μάιο του 2022, το 48% των εργαζομένων στον τομέα της τεχνολογίας εργάζεται πλήρως εξ αποστάσεως, από 22% πριν από την έναρξη της πανδημίας, σύμφωνα με μελέτη της Morning Consult. Η πλειονότητα των εργαζομένων στον τομέα της τεχνολογίας - το 85% - εργάζεται σήμερα με τηλεργασία 3 μέρες την εβδομάδα ή και αποκλειστικά.

Η τηλεργασία σηματοδότησε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των τεχνολογικών κολοσσών της Silicon Valley, όπως η Google, η Meta και η Apple που ξόδεψαν δισεκατομμύρια για να χτίσουν τεράστιες πανεπιστημιουπόλεις εξοπλισμένες με εστιατόρια, εγκαταστάσεις πλυντηρίων και κέντρα γυμναστικής για να κρατούν τους υπαλλήλους τους στις εγκαταστάσεις. όσο το δυνατόν περισσότερο.

Οι εργαζόμενοι παραιτούνται

Όμως οι εργαζόμενοι δεν ενδιαφέρονται να επιστρέψουν σε αυτόν τον τρόπο ζωής, σύμφωνα με την έκθεση της Morning Consult η οποία έδειξε ότι τρεις στους πέντε εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας δήλωσαν ότι δεν ενδιαφέρονται να επιστρέψουν στο γραφείο με πλήρη απασχόληση.

Οι εταιρείες που έχουν θεσπίσει τέτοιες πολιτικές έχουν αντιμετωπίσει αντιδράσεις, με τους εργαζόμενους της Amazon να αποχωρούν τον Ιούνιο για να διαμαρτυρηθούν για τις πολιτικές επιστροφής στην εργασία. Το τελευταίο email από την Amazon φέρεται να εξόργισε ακόμη περισσότερους. «Αυτό υποτίθεται ότι φοβίζει τους ανθρώπους;» Ένας υπάλληλος έγραψε σε μια εσωτερική συνομιλία που μοιράστηκε με το Insider.

Ομάδες για τα δικαιώματα των εργαζομένων λένε ότι η ώθηση των εργαζομένων πίσω στο γραφείο παρά τη θέλησή τους είναι μόνο για να ενισχύσει το αυξανόμενο εργατικό κίνημα στον τεχνολογικό χώρο.

«Σε όλες τις επιχειρηματικές γραμμές της, η Amazon επιβάλλει ένα άκαμπτο και τιμωρητικό σύστημα διαχείρισης σε μια προσπάθεια να ελέγξει και να φιμώσει τους εργαζομένους», δήλωσε ο Ryan Gerety, διευθυντής του Athena Coalition, μιας προοδευτικής ομάδας που είχε προηγουμένως αγωνιστεί κατά της Amazon. «Οι ενέργειες της Amazon θα τροφοδοτήσουν μόνο τις προσπάθειες των εργαζομένων που συνεχίζουν να οργανώνονται ώστε να ακουστούν στο χώρο εργασίας».

Η προσπάθεια των τεχνολογικών κολοσσών να γυρίσουν τους εργαζομένους στο γραφείο έρχεται σε μια περίοδο που παρατηρείται στις ΗΠΑ μια νέα έκρηξη των κρουσμάτων του Covid-19.

Οι νοσηλείες λόγω Covid-19 αυξήθηκαν κατά 12,5% την περασμένη εβδομάδα και οι θάνατοι κατά 10%, σύμφωνα με στοιχεία των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Πηγή: Huffingtonpost.gr με πληροφορίες από Reuters, Guardian

Διαβάστε επίσης: Η αγορά ανδρικής περιποίησης ανεβαίνει παγκοσμίως – Θα φθάσει τα $115 δισ. έως το 2028

Τελευταία Νέα

Τελευταία νέα

SpaceX: Πιέσεις στη μετοχή μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο – Εξακολουθεί να καταγράφει άνοδο 37%

SpaceX: Πιέσεις στη μετοχή μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο – Εξακολουθεί να καταγράφει άνοδο 37%

Η μετοχή της SpaceX συνέχισε την πτωτική της πορεία στις προσυνεδριακές συναλλαγές, μετά το εντυπωσιακό ράλι που ακολούθησε…

Πόλεμος Ιράν: Η αθέατη κρίση για 30 εκατ. ξένους εργαζόμενους στη Μ. Ανατολή – Σε κίνδυνο εμβάσματα $124 δισ.

Πόλεμος Ιράν: Η αθέατη κρίση για 30 εκατ. ξένους εργαζόμενους στη Μ. Ανατολή – Σε κίνδυνο εμβάσματα $124 δισ.

Οι ξένοι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν αυξημένη εργασιακή ανασφάλεια και μειωμένα εισοδήματα, αναγκάζοντας πολλούς να χρησιμοποιούν…

Βρετανία: Ο Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε την παραίτησή του – Ανοίγει ο δρόμος για τον Άντι Μπέρναμ (vid)

Βρετανία: Ο Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε την παραίτησή του – Ανοίγει ο δρόμος για τον Άντι Μπέρναμ (vid)

Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασε χρονοδιάγραμμα αποχώρησης από την ηγεσία των Εργατικών και την κυβέρνηση,…

Φορολογικές δηλώσεις 2025: Άρχισε η διαδικασία υποβολής

Φορολογικές δηλώσεις 2025: Άρχισε η διαδικασία υποβολής

Αυτόματη δημιουργία οφειλής για όσους έχουν πληρωτέο φόρο – Σε εξέλιξη η εκκαθάριση των δηλώσεων του 2024

Καναδάς: Αγόρασε από την Αυστραλία προηγμένο ραντάρ έναντι €1,5 δισ.

Καναδάς: Αγόρασε από την Αυστραλία προηγμένο ραντάρ έναντι €1,5 δισ.

Οι πρώτες παραδόσεις του συστήματος της BAE Systems Australia θα αρχίσουν την 1η Ιουλίoυ και θα αποτελέσουν τον πρώτο σταθμό…

AI boom: Η SK Hynix εκθρονίζει τη Samsung μετά από 26 χρόνια κυριαρχίας

AI boom: Η SK Hynix εκθρονίζει τη Samsung μετά από 26 χρόνια κυριαρχίας

Η SK Hynix ξεπέρασε τη Samsung σε χρηματιστηριακή αξία, αξιοποιώντας την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης και την ηγετική θέση…

Φυσικό αέριο: Ήπια άνοδος για τις ευρωπαϊκές τιμές μετά το αβέβαιο ξεκίνημα των συνομιλιών ΗΠΑ – Ιράν

Φυσικό αέριο: Ήπια άνοδος για τις ευρωπαϊκές τιμές μετά το αβέβαιο ξεκίνημα των συνομιλιών ΗΠΑ – Ιράν

Τα ολλανδικά συμβόλαια φυσικού αερίου διαπραγματεύονται με άνοδο 1,2%, κοντά στα 42,60 ευρώ ανά μεγαβατώρα

Ήπια άνοδος στις ευρωαγορές με το βλέμμα σε Ιράν, Στάρμερ και ΕΚΤ

Ήπια άνοδος στις ευρωαγορές με το βλέμμα σε Ιράν, Στάρμερ και ΕΚΤ

Αναλυτές εκτιμούν ότι το πρόσφατο ράλι των ευρωπαϊκών αγορών ενδέχεται να χάσει μέρος της δυναμικής του, καθώς το ενδιαφέρον…

CLOSE X
CLOSE X
CLOSE X